Dieta bananowa – na czym polega?

Niezwykle prosta, lecz skuteczna japońska dieta bananowa, zdobywa coraz większe uznanie wśród osób odchudzających się. Oparta na bogatych w składniki odżywcze bananach, może przynieść spektakularne efekty w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Na czym dokładnie polega i co należy wiedzieć, stosując dietę bananową?

Dieta bananowa – zasady

Zastanawiasz się jak dieta oparta na bananach, może przynosić takie efekty jak zrzucenie 3, 5, a nawet i 7 kilogramów? Banany należą przecież do jednych z bardziej kalorycznych owoców – na 100g zawierają około 100kcal, a są fundamentem diety polegającej na redukcji masy ciała. Te tropikalne owoce są jednak praktycznie beztłuszczowe, ich główny skład to węglowodany, w postaci cukrów i woda. Posiadają niski indeks glikemiczny oraz śladowe ilości błonnika i białka. Bogate w takie składniki jak fluor, magnez, fosfor, wapń, a także witaminy C, A, E. Stały się one świetną, codzienną przekąską, także dla sportowców, ponieważ są pełne wartościowych składników odżywczych i idealnie zaspokajają głód. To jest kluczem do zrozumienia tego, na czym polega dieta bananowa.

Zasady diety bananowej różnią się od siebie w zależności od wyboru konkretnego wariantu. Możesz zdecydować się na bardziej rygorystyczne założenia, jakimi cechuje się trzydniowa lub tygodniowa dieta bananowa i liczyć na szybki efekt utraty wagi. Dostępna jest też wersja miesięczna, która ma bardziej swobodne podejście do spożywanych posiłków, a także jednodniowa dieta bananowa, traktowana bardziej jako dieta oczyszczająca.

bananowa dieta

Trzydniowa dieta bananowa

Jak sama nazwa wskazuje, ta dieta powinna trwać trzy dni. W tym czasie nasze dzienne menu to wyłącznie 3 banany, 3 szklanki mleka oraz minimum 2l wody mineralnej (najlepiej niegazowanej). Przyjmowanie płynów jest bardzo ważne w tym wariancie, ponieważ istnieje duże ryzyko odwodnienia i utraty niezbędnych składników mineralnych. Efekt? Około 1000 kcal dziennie i utrata około 3 kilogramów.

Siedmiodniowa dieta bananowa

Przez każdy z siedmiu dni należy spożywać ściśle określone posiłki, na bazie bananów i płatków owsianych. Dodatkiem do każdego posiłku jest łyżeczka miodu i jogurt naturalny. Jedząc pożywne posiłki na słodko, powinno być Ci łatwiej utrzymać zasady tego wariantu diety bananowej. Pomiędzy posiłkami możesz zjeść małe jabłko. Tu również należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Czego możesz się spodziewać? 5 kilogramów mniej na wadze.

Miesięczna dieta bananowa

W wersji miesięcznej możesz liczyć na najbardziej rozbudowany jadłospis. Dieta bananowa może i nawet Ci zasmakować! Jedyne założenie, to codziennie, przez miesiąc, spożywanie jednego banana i szklanki wody niegazowanej na śniadanie. Pozostałe posiłki? Jesz, na co masz ochotę, dbając jednak o zdrowe odżywianie. Unikaj słodyczy, alkoholu i fast foodów. Ostatni posiłek powinien być spożywany najpóźniej o godzinie 19.00. Nie jest to przecież nic trudnego. Efektem będzie utrata aż 7 kilogramów.

zalety diety bananowej

Na jakie efekty diety bananowej możesz liczyć?

Największą zaletą stosowania diety bananowej, jest bardzo szybka utrata wagi. W zależności od wariantu możesz zgubić 3-7 kilogramów. Oprócz kuracji odchudzającej można znaleźć w wielu miejscach informacje o poprawie samopoczucia, kondycji fizycznej, a także oczyszczeniu z organizmu szkodliwych toksyn.

Co robić, żeby pozbyć się efektu jo-jo? Po zakończeniu diety bardzo ważna jest to, aby zmienić swój sposób odżywiania i unikać niezdrowych produktów. Pamiętaj również o aktywności fizycznej – ta jest wskazana do uzyskania jak najlepszych efektów przy każdej diecie.

Skutki uboczne diety bananowej

Opieranie swojej diety wyłącznie na jedzeniu bananów może być niebezpieczne dla naszego organizmu. Dlatego też należy dokładnie wypełniać założenia tej diety, szczególnie w wariantach trzy i siedmiodniowym. Nie powinna być ona stosowana przez długi czas, ponieważ może to spowodować niedobór niezbędnych witamin i minerałów. Uczucie sytości sprzyja ograniczeniach w jedzeniu, jednak niska kaloryczność przez długi czas, może odbić się negatywnie na Twojej przemianie materii.

Wśród konsekwencji wynikających ze stosowania diety bananowej, także można wyróżnić uczucie zmęczenia, czy złe samopoczucie. Ze względu na wysoką zawartość cukrów, nie jest ona polecana dla osób z cukrzycą, insulinoodpornością. W razie występowania takich problemów zdrowotnych powinieneś wykluczyć dietę bananową ze swoich planów na odchudzanie.

Ile można jeść bananów dziennie ?

Jeżeli jesteś na diecie bananowej, trzymaj się koniecznie jej założeń. Wtedy możesz liczyć na bezpieczny spadek wagi. Zastanawiasz się, czy możesz zjeść za dużą ilość tych pysznych owoców w ciągu dnia? Odpowiedź brzmi tak. Nadmierna ilość potasu jest niebezpieczna dla organizmu (ponad 3500 mg). Jeden banan zawiera 450 mg potasu, więc możesz zjeść około 7,5 banana w ciągu jednego dnia.

Osoby z chorobami nerek oraz wysokim poziomie potasu, powinny nie wprowadzać aż takiej ilości bananów do swojego codziennego planu żywieniowego.

banany na diecie

Dieta bananowa a picie kawy

Nie musisz rezygnować ze swojego ulubionego napoju, będąc na tej diecie! Możesz pić między posiłkami napoje bez cukru takie jak kawa, czy herbata. Pamiętaj także o wodzie niegazowanej. 

Banany a niedoczynność tarczycy

Dieta jest jedną z ważniejszych rzeczy, jakie osoby cierpiące na niedoczynność tarczycy, mogą zrobić dla swojego zdrowia. Wprowadzenie do swojego menu i wyrzucenie konkretnych produktów spożywczych to podstawa poprawy zdrowia i samopoczucia.

Zastanawiasz się, czy możesz jeść banany przy niedoczynności tarczycy? Jak najbardziej tak! Zawarty w bananach aminokwas tyrozyna jest składnikiem do syntezy hormonów tarczycy. Znajdziesz go także w migdałach i awokado.

Ostatnia aktualizacja