Dieta SamurajMaster

DIETA SAMURAJA

Dieta Samuraja od Masterdiety

Dieta Samuraja to odmiana diety paleo, która inspiracje czerpie ze sposobu odżywiania – jak sama nazwa wskazuje – japońskich wojowników. Dieta ta przeznaczona dla osób o wysokiej aktywności fizycznej, a opracował ją Nate Miyaki, przedstawiając jej założenia w książce pt. “Dieta samuraja”.

paleo samuraj

Przykładowy jadłospis

Dzień nr 1

Śniadanie: Jajka sadzone z bekonem, awokado i pomidorkiem

II śniadanie: Sałatka z bekonem, śliwkami, winogronami i marynowaną cebulką, pomarańczowy vinaigrette

Obiad: Makaron ryżowy z tuńczykiem i pomidorkami

Podwieczorek: Koktajl bounty

Kolacja: Risotto grzybowe z kurczakiem

Dzień nr 2

Śniadanie: Jaja faszerowane awokado

II śniadanie: Budyń z pastą chia i komosy

Obiad: Pieczone nuggetsy z kurczaka z frytkami warzywnymi i naszym ketchupem

Podwieczorek: Zupa miso z kurczakiem i sezamem

Kolacja: Indyk pod pierzynką porową podany z kaszą jaglaną i brokułem

Dzień nr 3

Śniadanie: Szakszuka

II śniadanie: Ciasto z rabarbarem

Obiad: Kurczak z puree batatowym, podany z sałatką z rzodkiewki

Podwieczorek: Zupa szpinakowa z ziarnami

Kolacja: Kurczak z cukinią i podany z ryżem i coleslawem

Jakie są zasady diety samuraja? Jakie daje efekty? Co można jeść, a czego należy unikać? Odpowiadamy na wszystkie najważniejsze pytania!

 

Na czym polega dieta samuraja

Dieta samuraja to dieta wysokobiałkowa, która wzbogacona jest o bezglutenowe węglowodany. Oprócz tego podstawę stanowią naturalne produkty, takie jak świeże warzywa, owoce, mięso i ryby dobrej jakości, jaja oraz oliwa i bezglutenowe zboża. Założeniem diety jest zdrowe odżywianie, które dopasowane jest do trybu dnia, rodzaju i stopnia zaawansowania aktywności oraz indywidualnych potrzeb.

Dieta samuraja – zasady

Podstawą diety samuraja jest spożywanie produktów bogatych w proteiny i węglowodany, z wykluczeniem produktów, które zawierają gluten. Dodatkowo należy całkowicie wykluczyć przetworzoną żywność oraz produkty z pochodzące z przemysłowego nabiału. Zgodnie z zaleceniami twórcy diety węglowodany powinny być spożywane głównie w godzinach popołudniowych, z kolei trening zawsze powinien być przeprowadzany na czczo.

posiłki pełne zdrowia
dieta samuraja posiłki

Zalety i wady diety samuraja

Dieta pozytywnie wpływa na naszą energię, pobudza organizm i polepsza samopoczucie. Największą zaletą jest to, że pozwala nam korzystać z łatwo dostępnych i stosunkowo tanich źródeł węglowodanów. Jest to również doskonały sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. Stosując tę dietę, można schudną 2-3 kilogramy w ciągu 30 dni. Co więcej, została ona opracowana w taki sposób, aby wspomóc przyrost masy mięśniowej (dzięki odpowiedniej podaży białka i węglowodanów). Jadłospis jest skomponowany tak, aby maksymalnie zwiększyć efektywność treningów.

Należy pamiętać, że dieta ta musi być połączona z aktywnością fizyczną, ponieważ w innym przypadku może przyczynić się do przyrostu tkanki tłuszczowej.

Dla kogo

Dieta Samuraja została opracowana z myślą o osobach lubiących aktywność fizyczną. Pozwala na dostosowanie żywienia do planów treningowych każdego trenującego sportowca, co oznacza, że można modyfikować ją pod kątem pór dnia i częstotliwości jedzenia posiłków. W związku z tym jest również doskonałą propozycją dla miłośników najróżniejszych dyscyplin sportowych. Dieta Samuraja składa się z produktów pozbawionych glutenu i laktozy, a więc idealnie sprawdzi się w przypadku osób, które cierpią na nietolerancje pokarmowe.

Dieta samuraja – przeciwwskazania

Bycia na diecie nie zaleca się osobom z niektórymi alergiami pokarmowymi oraz chorobami autoimmunologicznymi. Przeciwwskazaniem do stosowania diety są również problemy ze strony układu pokarmowego, czyli problemy żołądkowo-jelitowe, refluks, choroby jelita cienkiego, wrzody żołądka i dwunastnicy, a także osoby cierpiące na depresję.

Co jeść na diecie samuraja

Dietę samuraja cechują najlepsze składniki diety paleo i bezglutenowe węglowodany. Oznacza to, że spożywane mogą być: jaja, chude mięso z kurczaka, indyka, chude ryby, olej z ryb, kokosowy i z awokado, orzechy i nasiona, świeże owoce i warzywa oraz kasza gryczana, jaglana, komosa ryżowa, ryż.

Produkty zabronione: przetworzona żywność, suszone owoce, mleko i jego przetwory, rośliny strączkowe, pszenica i produkty ją zawierające, słodkie soki i napoje, sól, alkohol i napoje energetyczne.

posiłki na diecie

Ostatnia aktualizacja