Dieta KetoMaster

Dieta Ketogeniczna od Masterdiety

Jest to dieta wysokotłuszczowa z bardzo niską ilością węglowodanów. Składa się z trzech posiłków: śniadania, obiadu i kolacji. Podstawę jadłospisu stanowią ryby, dobrej jakości mięso, pestki, orzechy, warzywa nisko węglowodanowe oraz tłuszcze: olej kokosowy, masło i oliwa z oliwek. Ograniczenie spożycia węglowodanów przy dużym udziale tłuszczy prowadzi do produkcji tzw. ciał ketonowych. Podczas stosowania diety nie obserwujemy wahań poziomu insuliny, nie odczuwamy napadów głodu.

Jest ona odpowiednia dla osób chcących w krótkim czasie zredukować masę ciała, osób aktywnych fizycznie, w końcowym etapie budowania sylwetki i cierpiących na insulinooporność. Metabolizm ciał ketonowych może obciążać nerki i wątrobę, dieta jest niewskazana również dla osób z chorobami serca, woreczka żółciowego oraz ze znaczną otyłością. Przeczytaj więcej na temat tej diety w artykule dieta ketogeniczna.

Rozkład makroskładników w dietach:
KetoMaster 1500 kcal (B:56-75 g, Tł:117-133 g, W: 23-30 g),
KetoMaster 2000 kcal (B:75-100 g, Tł:156-178 g, W:30-40 g),
KetoMaster 2500 kcal (B:94-125 g, Tł:194-222 g, W:38-50 g),
Ketomaster 3000 kcal (B:113-150 g, Tł:233-267 g, W:45-60 g).

Przykładowy jadłospis

Dzień nr 1

Śniadanie: Jajka faszerowane podane z rzodkiewką

Obiad: Zapiekanka

Kolacja: Tagliatelle z cukinii a la carbonara

Dzień nr 2

Śniadanie: Jajecznica z bekonem i papryką

Obiad: Klopsiki z indyka i marchewki, brokuły, sos szafranowy

Kolacja: Wieprzowina w sosie własnym podana z czerwoną kapustą

Dzień nr 3

Śniadanie: Jajka sadzone z bekonem, awokado i pomidorkiem

Obiad: Spaghetti z cukinii z sosem śmietanowym i kurczakiem

Kolacja: Keto pizza z gorgonzolą i orzechami włoskimi