Dieta bez glutenu i laktozy

Dieta dla osób nietolerancji glutenu i laktozy. Z diety wyklucza się podstawowe źródła glutenu takie jak pszenica, żyto, jęczmień, produkty zbożowe i mączne (m.in. pieczywo, makarony, płatki). Głównym źródłem laktozy jest mleko oraz nabiał lub w produktach spożywczych z ulepszaczami smaku.

Dietę bez glutenu i laktozy można zamówić w dwóch wariantach – Sport 5 posiłków (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja) i Sport + (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja, posiłek potreningowy).

 

dieta bez glutenu i laktozy

Przykładowy jadłospis

Dzień nr 1

Śniadanie: Pasztet z dziczyzny z wytrawną konfiturą, żurawiną i ogórkiem konserwowym

II śniadanie: Krem z buraka z ziarnami

Obiad: Pulpeciki wieprzowe w sosie koperkowym, kaszą gryczaną z grzybami i kalafiorem

Podwieczorek: Ciasto z truskawkami na mące kokosowej

Kolacja: Kurczak w sosie pomidorowym podany z ryżem i groszkiem

Dzień nr 2

Śniadanie: Włoska sałata z awokado, chery, szpinakiem, ogórkiem, ziołowym winegret i kurczakiem

II śniadanie: Deser chia z mango na mleku kokosowym

Obiad: Keftedes w sosie pomidorowym z frytkami z batatów i mizerią

Podwieczorek: Zupa pomidorowo-paprykowa z kurczakiem

Kolacja: Kurczak w sosie orzechowym z ryżem i surówką z czerwonej kapusty i marchewki

Dzień nr 3

Śniadanie: Frittata z szynką długodojrzewającą, cukinią i sosem czosnkowym

II śniadanie: Truskawkowe smoothie z chia

Obiad: Chutney brzoskwiniowy, eskalopki z indyka, kasza gryczana, surówka z czerwonej kapusty

Podwieczorek: Krem brokułowy z prażonymi pestkami dyni

Kolacja: Wieprzowina po chińsku podana z ryżem i surówką z papryki i ogórka

Ostatnia aktualizacja strony: