Jak ograniczyć apetyt na słodycze | Sprawdź | BLOG | Masterdieta
Jak zmniejszyć apetyt
24 września, 2020
Dieta przy refluksie
24 września, 2020
jak ograniczyć słodycze

Statystyki są zatrważające, szacuje się bowiem, że Polak każdego dnia spożywa… 

19 łyżeczek cukru, co w ciągu roku daje nam 39 kilogramów. 

Sporo, prawda? Spożywanie cukrów w zbyt dużej ilości negatywnie wpływa na chęć zrzucenia zbędnych kilogramów, a co gorsza jest przyczyną powstawania chorób i zaburzeń, takich jak: otyłość, cukrzyca, choroby serca, nadciśnienie tętnicze czy próchnica zębów. 

Uwielbiasz słodycze? Nie możesz powstrzymać się przed sięgnięciem po jeszcze jeden mały batonik, czekolada aż prosi o zjedzenie, a kawa bez cukru i słodkiego ciasta to dla Ciebie żadna przyjemność? Chcesz ograniczyć słodycze, ale nie wiesz jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz poniżej. 

JAK OGRANICZYĆ SŁODYCZE?

Ogranicz cukier lub zastąp go zdrowymi zamiennikami

Podstawowym krokiem do ograniczenia słodyczy jest ograniczenie spożywanego cukru. Będzie to nie lada wyzwaniem, ponieważ obecnie cukier znajduje się niemal wszędzie. 

Jeśli dodajesz cukru do kawy bądź herbaty, spróbuj zacząć od zmniejszenia dodawanej porcji. Słodzisz dwie łyżeczki? Przestaw się na jedną! A dopiero później przejdź do całkowitej jego eliminacji. Nagłe usunięcie cukru sprawi, że napoje będą gorzkie i po prostu przestaną nam smakować, a to przyczyni się do tego, że nasze postanowienie będzie dużo trudniejsze do wykonania. Dzięki stopniowej eliminacji cukru łatwiej odzwyczaisz się od słodzenia kawy czy herbaty, a z czasem nawet nie popatrzysz w stronę słodzonych napojów.

Jeśli uwielbiasz domowe wypieki, nie musisz z nich rezygnować, wystarczy, że zwrócisz szczególną uwagę na składniki, z jakich je przyrządzasz. W tym przypadku doskonałym zamiennikiem cukru będzie erytrytol albo ksylitol. 

Zadbaj o zbilansowaną dietę i regularne spożywanie posiłków

Nieregularne spożywanie posiłków przyczynia się do chęci podjadania między nimi. Zazwyczaj sięgamy wtedy po szybką przekąskę w postaci batona, czekolady czy fast-fooda. Zadbaj o to, żeby Twoje posiłki były spożywane w równych odstępach czasu, a zamiast kupować coś na mieście, dopilnuj, żeby zawsze mieć pod ręką zdrową przekąskę, np. warzywa, owoce albo zbożowy batonik z miodem.

W zjadanych przez Ciebie posiłkach nie powinno zabraknąć odpowiedniej dawki błonnika i węglowodanów, a także warzyw, owoców oraz produktów o niskiej kaloryczności. Zwróć też szczególną uwagę na produkty zawierające białko. Nadmiar białka przyczynia się do większego zapotrzebowania na węglowodany, a najprostszym produktem je zawierającym jest właśnie cukier. Podobny wpływ na nasz organizm mają bardzo słone potrawy. Dzieje się tak dlatego, że po dostarczeniu dużej dawki sodu nasz organizm, aby zrównoważyć smaki, będzie domagał się czegoś słodkiego.

Zadbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu

Odpowiednie nawodnienie jest bardzo ważne dla naszego organizmu i wpływa na jego poprawne funkcjonowanie. Kiedy organizmowi dostarczamy zbyt mało płynów, daje nam on o tym znać przez uczucie łaknienia. Regularne picie wody między posiłkami zmniejsza chęć na podjadanie. Aby mieć kontrolę nad głodem i chęcią sięgnięcia po coś słodkiego, trzeba wypić minimum 1.5 litra płynów każdego dnia. Jeśli smak zwykłej wody Ci nie odpowiada, zawsze do butelki możesz wrzucić pokrojone owoce, które nadadzą jej przyjemny smak. 

Owoce nie pomagają? Wodę z powodzeniem możesz zastąpić zieloną herbatą. 

Dopilnuj także, aby w Twojej diecie były obecne produkty pełnoziarniste, zbożowe oraz kasze, które są źródłem węglowodanów, np. owsianki, pełnoziarniste pieczywo, kasza jaglana i gryczana. Zaspokoją one potrzebę sięgnięcia po coś słodkiego w ciągu dnia. 

Zamiast po słodycze, sięgnij po warzywa

Warzywa są doskonałym rozwiązaniem, w sytuacji, kiedy dopadnie nas nagła chęć na coś słodkiego, ponieważ wiele warzyw również posiada słodki smak, który w zupełności zaspokoi naszą zachciankę. 

Owoce również będą dobrym sposobem, kiedy dopadnie nas chęć na słodycze, jednak przy owocach trzeba być nieco bardziej ostrożnym, ponieważ posiadają one naturalny cukier w postaci fruktozy. 

Pozbądź się z domu słodyczy i nie kupuj ich bez szczególnej okazji

Znacie powiedzenie „czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal”? 

Trudno będzie ograniczyć ulubione słodycze, jeśli cały czas będą w zasięgu ręki. Jeśli nie będziesz miał w szafce schowanych słodyczy, to łatwiej będzie uniknąć pokusy sięgnięcia po coś słodkiego, ponieważ po prostu nie będzie tego pod ręką. 

Nie pozwól sobie na nudę

Bardzo często jest tak, że po słodycze sięgamy po prostu z nudów. Ile razy sięgałeś po coś do zjedzenia tylko dlatego, że nie miałeś co robić? Kiedy zaczniesz się nudzić – wyjdź na spacer, na rower, poczytaj książkę – to pozwoli, chociaż na chwilę, zapomnieć o chęci sięgnięcia po coś słodkiego.

Polub się z miętą

Naukowcy potwierdzają, że mięta ma zbawienny wpływ na uczucie pragnienia czegoś słodkiego. Doskonale sprawdzą się tutaj miętowe herbaty, a także miętowe gumy do żucia czy po prostu umycie zębów. 

Szukasz diety, która będzie eliminowała spożywanie słodyczy? Aktualnie na popularności zyskuje dieta paleo, która opiera się na diecie naszych przodków. W tamtych czasach na próżno było szukać jakichkolwiek słodyczy 😉 Sprawdź także na czym polega dieta hashimoto.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Rabat 10% na zamówienie na kod MASTER10

Catering dietetyczny. Co to takiego?

Catering dietetyczny jest twoim codziennym wyżywieniem.

Zawiera: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację.

Wybierz jedynie rodzaj diety oraz kaloryczność.

Po zamówieniu każdego poranka otrzymasz zestaw pięciu posiłków na cały dzień.

Codziennie otrzymasz inny zestaw, menu możesz sprawdzić na naszej stronie www.

Jeśli masz pytania, nie wahaj się - skontaktuj się z nami mailowo na adres kontakt@masterdieta.pl

lub telefonicznie pod numer +48 790 342 343