DIETA KOKTAJLOWA – kolorowy i pyszny reset dietetyczny

Dieta koktajlowa to obecnie bardzo popularny rodzaj diety odchudzającej. Kolorowe i apetyczne zestawy wielosmakowych koktajli kuszą nas o każdej porze roku – zimą i wiosną, gdy spragnieni jesteśmy owocowego szaleństwa, a także latem i jesienią, gdy sezon sprzyja smakowaniu warzyw i owoców.

Powszechnie wiadomo, że tego typu koktajle skomponowane z różnorodnych warzyw, owoców, orzechów, nasion i pestek są prawdziwą skarbnicą witamin i składników odżywczych. Przede wszystkim są bogatym źródłem witaminy C, beta-karotenu i błonnika, ale posiadają również bardzo dużo witamin z grupy B, które przyspieszają przemianę materii. Głównym celem diety koktajlowej jest jednak detoks organizmu, polegający na oczyszczeniu go z toksyn, które nagromadzają się systematycznie w wyniku stresu, nieprawidłowego odżywiania, narażenia na substancje szkodliwe (np. nikotyna, alkohol). Po takim detoksie trwającym najczęściej 2 tygodnie nasz organizm niejako resetuje się – metabolizm przyspiesza, przebiega sprawnie.

Zalety diety koktajlowej

  • Dostarczanie organizmowi w sposób naturalny wielu potrzebnych witamin i składników odżywczych
  • Doskonałe nawodnienie organizmu
  • Przyspieszenie przemiany materii
  • Zanik dolegliwości trawiennych
  • Poprawa stanu skóry, włosów i paznokci
  • Poprawa jakości snu
  • Stabilizacja pracy układu hormonalnego i enzymatycznego
  • Pomaga odzyskać energię, zwłaszcza w okresie przesilenia wiosennego
  • Wzmacnia odporność
  • Brak efektu jo-jo

Aby zobaczyć pozytywne skutki diety należy spożywać koktajle przez ok. 14 dni w ilości 4-5 razy dziennie. Mieszanki takie mogą zastępować posiłki albo stanowić ich uzupełnienie. Dieta działa wyjątkowo oczyszczająco, dlatego nawet po skończonym detoksie warto raz na jakiś czas zdecydować się na ponowną, trzydniową dietę koktajlową.

Podczas korzystania z diety koktajlowej należy jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach. Powinniśmy:

  1. Unikać w tym czasie spożywania tłustych wędlin, mięs i ryb, a także makaronów, kaszy, ryżu, białego pieczywa i żółtego sera.
  2. Odstawić całkowicie spożywanie produktów wysoko przetworzonych (typu Fast-food) oraz słodyczy, cukru, a także alkoholu i słodkich napojów.
  3. Ograniczyć picie kawy i herbaty do 2 filiżanek dziennie.
  4. Jeżeli koktajle stanowią uzupełnienie naszej codziennej diety należy pamiętać, aby wypijać je zawsze przed posiłkiem.
  5. W pierwszej fazie może pojawić się głód i uczucie braku potraw ciepłych. Warto nie poddawać się i przetrwać ten krótki okres, gdyż organizm bardzo szybko przyzwyczai się do zmiany nawyków żywieniowych.

W czasie diety warto wprowadzić umiarkowaną aktywność fizyczną, a także zdecydować się na pewne drobne zmiany codziennego trybu życia np. zamiana windy na chodzenie po schodach oraz wykonywanie kilku ćwiczeń w ciągu dnia (przysiady, pajacyki, pompki, szybki trucht). Aktywność tę należy stopniowo zwiększać, by uczynić efekt diety bardziej spektakularnym.

Przeciwwskazania

Podobnie jak w przypadku każdej innej diety również dietę koktajlową warto wcześniej skonsultować z lekarzem rodzinnym lub dietetykiem. Poza tym dieta koktajlowa nie jest wskazana dla kobiet w ciąży i w okresie karmienia piersią, dla dzieci przed okresem dojrzewania oraz osób cierpiących na choroby takie jak: cukrzyca, nadczynność tarczycy, gruźlica, nowotwory oraz choroby psychiczne.

Przykładowy przepis na dietetyczny koktajl

Składniki:

– woda,

jabłko,

– garść malin,

– 2 owoce kiwi

– kilka liści mięty

Przygotowanie:

Jabłko i kiwi obierz ze skóry. Pozbądź się gniazda nasiennego z jabłka i pokrój je w kostkę.
Wszystkie składniki zmiksuj w blenderze do uzyskania jednolitej konsystencji. Następnie dolej wody i ponownie zblenduj.

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "DIETA KOKTAJLOWA – kolorowy i pyszny reset dietetyczny"

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
Roman
Gość

Nie słyszałem o takiej diecie dopóki tego tutaj nie przeczytałem. Na pewno wypróbuje to w swoim przykładzie. Być może schudnę więcej niż 4kg. Będę polecać ten przepis!