Przesilenie czy przeziębienie?

zdrowe jedzenie

Zrobiliśmy mały research wśród składników dodawanych do naszych potraw. Okazało się, że wiele z nich może wspomóc
Was w walce z infekcjami lub całkowicie uchronić Was przed nimi. Pewne produkty zawierają substancje bioaktywne,
które stymulują odporność organizmu. 

Szczególnie dobre źródła bogate w witaminę C, to
brukselka, chrzan, jarmuż, papryka czerwona i zieloną, natka pietruszki, szpinak, kalafior i kalarepa oraz porzeczki czarne,
truskawki, poziomki, kiwi, cytryna, grejpfrut i pomarańcza.

Zaopatrzenie organizmu w odpowiednie ilości ß-karotenu, gwarantuje: 
marchewka, natka pietruszki, jarmuż, szpinak, szczawie, szczypiorku, papryce czerwonej, boćwinie oraz takich owocach, jak: morele, melony, brzoskwinie i śliwki.

Witamia D3
Ostatnio prowadzone badania dostarczyły dowodów na istotną rolę tej witaminy w regulacji funkcji układu odpornościowego.
Niedobór witaminy D3 powoduje liczne choroby: nowotworowe, immunologiczne i infekcyjne. Ponadto witamina D3 nasila wytwarzanie katelicydyny,
białka o właściwościach bakteriobójczych.
Do produktów żywnościowych zawierających pewne ilości tej witaminy należą tran i tłuste ryby morskie (śledź, łosoś, sardynka).
Jednak najlepsze jej źródło stanowi synteza skórna pod wpływem promieniowania słonecznego.
Niestety, z powodu zmian stylu życia – dłuższego przebywania w pomieszczeniach zamkniętych i stosowania kremów z filtrem –
synteza skórna nie dostarcza odpowiednich ilości tej witaminy, więc trzeba ją dostarczać w diecie lub suplementując się.

Łap witaminy w najsmaczniejszy sposób! 
www.masterdieta.pl