Podstawy odżywiania w diecie wegetariańskiej - Masterdieta
dieta na wynos
Zmiana harmonogramu dostaw na czas świąt
19 grudnia, 2019
Co jeść w pracy?
Co jeść w pracy?
20 kwietnia, 2020
dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska, czyli co jedzą wegetarianie

Zanim przejdziemy do omówienia tego, czym jest zbilansowana dieta wegetariańska, uporządkujmy kwestie znaczeniowe.
Różne rodzaje wegetarianizmu mają jeden wspólny mianownik – wykreślenie z menu mięsa. Zatem co jedzą wegetarianie?
W najbardziej popularnej odmianie wegetarianizmu przede wszystkim rośliny, ale także produkty pochodzenia zwierzęcego, np. nabiał czy jaja.
To, co finalnie ląduje na talerzu danej osoby zależy od tego, jaki konkretnie typ odżywiania preferuje, np. weganie nie jedzą w ogóle 
produktów pochodzenia zwierzęcego. Rodzaje wegetarianizmu to jednak temat na osobny artykuł. Wróćmy do naszego meritum, którym jest dieta wege.
Co sprawia, że ludzie rezygnują z mięsa? Za takim krokiem mogą przemawiać różne względy: etyczne, zdrowotne, estetyczne.
Niezależnie od tego, który z nich jest Wam najbliższy, formułując jadłospis wegetariański należy pamiętać o kilku zasadach, by nasz organizm odczuł pozytywną zmianę.

Zbilansowana dieta wegetariańska – trzy złote zasady

Warunkiem tego, że dieta bezmięsna będzie pozytywnie działać na nasze ciało i samopoczucie jest jej odpowiednia realizacja. Wybraliśmy dla Was trzy uniwersalne zasady, których warto trzymać się komponując jadłospis wegetariański, niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynacie swoją bezmięsną przygodę czy macie już na koncie pierwsze doświadczenia tego typu.
Nie ma jednej diety dla wszystkich. Każdy organizm jest inny, ma inne potrzeby i inne preferencje. Warto uwzględnić to przy rozpisywaniu diety wege. Osobom niepewnie czującym się w tym temacie polecamy wizytę u dietetyka, który pomoże przygotować zdrowy jadłospis wegetariański dostosowany do specyfiki ciała. Innym rozwiązaniem jest sięgnięcie po gotowe, zbilansowane posiłki w postaci cateringu dietetycznego.

Zbilansowana dieta wegetariańska nie może zapominać o białkach. Rezygnując z mięsa narażamy się na ubytki tak potrzebnych aminokwasów. Te możemy dostarczyć w postaci jaj, mleka, nabiału, ale też roślin strączkowych i zbożowych. Monitoruj swój organizm i reaguj na znaki, które Ci wysyła. Może okazać się, że przejście na dietę wegetariańską jest dla Twojego ciała wyzwaniem. Warto wtedy zasięgnąć rady lekarza lub dietetyka. Może okazać się, że nie obejdzie się bez suplementacji wit. D3, B12, A, żelaza, wapnia czy kwasów omega-3.

Komentarze są wyłączone.

Catering dietetyczny. Co to takiego?

Catering dietetyczny jest twoim codziennym wyżywieniem.

Zawiera: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację.

Wybierz jedynie rodzaj diety oraz kaloryczność.

Po zamówieniu każdego poranka otrzymasz zestaw pięciu posiłków na cały dzień.

Codziennie otrzymasz inny zestaw, menu możesz sprawdzić na naszej stronie www.

Jeśli masz pytania, nie wahaj się - skontaktuj się z nami mailowo na adres kontakt@masterdieta.pl

lub telefonicznie pod numer +48 790 342 343