Dieta sirt

dieta sirt

DIETA SIRTFOOD – CZYLI NA CZYM POLEGA SUKCES ADELE

W ostatnim czasie dieta sirt stała się bardzo popularna, a wszystko to za sprawą spektakularnej przemiany Adele, która niedawno pochwaliła się swoim nowym wyglądem. Artystka schudła 44 kilogramy i zdecydowanie wypiękniała. To właśnie diecie sirt zawdzięcza ona swój obecny wygląd. Z roku na rok powstają coraz to nowsze i bardziej skuteczne diety „cud”, dzięki którym mamy szybko schudnąć, jednak za każdym razem kończy się tak samo – szybko się do nich zniechęcamy, ponieważ nie widzimy żadnych efektów redukcji masy ciała. Na czym więc polega sukces diety stosowanej przez Adele i w jaki sposób osiągnęła ona tak zdumiewające efekty?

Podstawą diety sirtfood jest spożywanie produktów sirtuinowych oraz przeciwutleniaczy. Połączenie tych składników korzystnie wpływa na metabolizm, co pozwala zrzucić zbędne kilogramy oraz ma zbawienny wpływa na nasz wygląd, co z kolei pozwala nam cieszyć się promienną i zdrową cerą przez długi czas (dlatego nazywana jest też dietą długowieczności). Dietę sirtfood charakteryzuje również to, że kładzie ona nacisk nie tyle na ograniczenie spożywanych kalorii (oprócz kilku pierwszych dni), a na sposób odżywiania, chodzi o wdrożenie do naszych posiłków produktów sirtuinowych, które odżywiają organizm i dostarczają prozdrowotnych polifenoli, błonnika oraz witamin i minerałów.

CZYM SĄ TAJEMNICZE SIRTUINY

Sirtuiny to nic innego jak białka znajdujące się w naszym organizmie, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie, naszą urodę i proces starzenia się, a przede wszystkim odgrywają bardzo ważną rolę w regulacji i poprawnym funkcjonowaniu metabolizmu, pozwalając na przyspieszenie redukcji tkanki tłuszczowej. Zadaniem sirtuin jest również spowolnienie starzenia się organizmu, a najlepszym sposobem na ich dostarczenia jest picie nisko kalorycznych koktajli, na które składają się warzywa i owoce.

JAK POBUDZIĆ ORGANIZM DO DZIAŁANIA

Okazuje się, że że operując odpowiednimi produktami, jesteśmy w stanie sami pobudzić sirtuiny do działania, i tym samym wpłynąć na proces odchudzania. Produkty te to polifenole, czyli tzw. aktywatory sirtuin, są one zawierające składniki, które stymulują produkcję cennych dla naszego organizmu sirtuin. Będąc na diecie sirt, najlepiej spożywać ich jak najwięcej. Efekty diety sirt są spektakularne, czego przykładem jest sławna piosenkarka. Zaletą diety sirtfood jest to, że z naszych ulubionych warzyw i owoców możemy przygotować zdrowy i pożywny koktajl.

Jakie produkty zatem jeść na diecie sirt? Są to produkty, które po prostu powinny się znaleźć w diecie każdej osoby, która chce o siebie zadbać i chce rozpocząć zdrowe odżywianie. Jadłospis powinien być bogaty w:

Warzywa: czerwona cykoria, czerwona cebula, czerwona papryka, papryczka chili, seler naciowy, jarmuż, rukola, lubczyk, natka pietruszki,

Owoce: jabłka, jagody i inne owoce leśne, truskawki, cytrusy, daktyle,

Napoje: woda, kawa, zielona herbata, biała i czarna herbata, herbata matcha, kakao, czerwone wino,

Inne: gryka, soja, kapary, gorzka czekolada, kakao, oliwa z oliwek, orzechy włoskie, kurkuma.

Aby wszystko działało prawidłowo, z naszego jadłospisu należy wyeliminować fast-foody, słodycze i cukier, słodkie napoje, białą mąkę i produkty, które z niej powstały. Oczywiście do tego należy obowiązkowo pić wodę mineralną – ok 2 litrów każdego dnia.

ZASADY DIETY SIRT – CO OBOWIĄZUJE?

Na czym polega dieta sirt? Dieta sirt dzieli się na cztery etapy. Pierwszy etap diety jest najbardziej restrykcyjny i trwa 3 dni. Podczas pierwszego etapu kaloryczność diety wynosi maksymalnie 1000 kcal. Posiłkami przez ten czas są 3 koktajle i 1 normalny posiłek w ciągu dnia. Drugi diety trwa kolejne cztery dni i zakłada kaloryczność posiłków do 1500 kcal, na które powinny złożyć się dwa koktajle i dwa stałe posiłki sirtuinowe. Następnie przechodzimy do trzeciego etapu, który trwa siedem dni, i w którym nie ma już wytycznych co do kaloryczności. Powinniśmy ją sami określić w oparciu o swoją wagę i tryb życia. Przez cały tydzień spożywamy trzy posiłki dziennie bogate w sirtuinę, maksymalnie dwie przekąski oraz jeden zielony koktajl, również sirtuinowy. Tym oto sposobem docieramy do czwartego, ostatniego etapu, który najlepiej stosować jest przez całe życie. Etap ten również nie narzuca na nas konkretnej kaloryczności posiłków i daje nam dowolność w przygotowywaniu dań. Obowiązkiem jest jedynie spożywanie posiłków na bazie produktów o wysokiej zawartości sirtuin i picie zielonych koktajli sirtuinowych. Zatem w naszej diecie nie powinno zabraknąć takich składników jak orzechy, jarmuż, seler naciowy, czy nawet czerwone wino.

Podstawowe zasady spożywania posiłków podczas diety sirtfood są podobne do tych, które zaleca Instytut Żywności i Żywienia – 4-5 posiłków dziennie w równych odstępach, jednak nie krótszych niż 1.5 godzin, przy czym ostatni posiłek powinien być spożyty około godziny 19.

Jeśli przerażają Cię spore ograniczenia na początku diety sirtfood, to tutaj… dowiesz się jak zmniejszyć apetyt.

DLA KOGO DIETA SIRTFOOD?

Dieta sirt jest skierowana do osób, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów i zadbać o stan swojej cery. Ze względu na mocne restrykcje w pierwszej fazie diety, osoby chore przewlekle albo osoby o niskiej masie ciała przed jej zastosowaniem powinny skonsultować się z lekarzem. Zbyt mała kaloryczność przez pierwsze trzy dni może bowiem okazać się niebezpieczna dla ich zdrowia. Jednak możesz się do niej odpowiednio przygotować poprzez stopniowe zmniejszanie dostarczanych kalorii w ciągu kilku dni przed rozpoczęciem diety. Nie wiesz jak zmniejszyć apetyt? Koniecznie sprawdź nasze sprawdzone sposoby.

Diety tej nie poleca się także dzieciom, kobietom planującym mieć dziecko bądź kobietom w ciąży czy w trakcie laktacji, jednak wprowadzenie produktów o wysokiej zawartości sirtuiny na pewno nie zaszkodzi.

PRZEPIS NA ZIELONY KOKTAJL SIRTUINOWY

Składniki:

  • 80g jarmużu
  • 1 jabłko
  • 1 łodyga selera naciowego
  • 5 łyżek soku z cytryny
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • 1 plaster świeżego imbiru

Smacznego! 🙂