Dieta ketogeniczna - na czym polega, co jeść, alkohol | BLOG
dieta if
Dieta IF
2 września, 2020
dieta paleo
Dieta paleo
2 września, 2020
dieta ketogeniczna

Chcesz jeść smaczne posiłki i dalej chudnąć? Nie wyobrażasz sobie posiłków bez mięsa a weekendu bez piwa ze znajomymi? Stosowałeś już masę diet, ale nie widziałeś efektów? W takim razie idealnym dla Ciebie rozwiązaniem będzie dieta ketogeniczna. Poznaj korzyści, jakie ma dla Twojego zdrowia i przekonaj się, że warto przejść na tę dietę!

DIETA KETOGENICZNA – NA CZYM POLEGA

Dieta ketogenna to dieta wysoko tłuszczowa i zarazem nisko węglowodanowa, ponieważ podstawą tej diety ketogennej jest spożywanie składników odżywczych wysoko tłuszczowych przy jednoczesnym wyeliminowaniu węglowodanów. Podczas jej stosowania zawartość tłuszczów może wynosić nawet 90%, z kolei węglowodanów tylko 5%

Czy dieta “cud” istnieje? Na czym polega więc dieta keto? 
Podstawą diety ketogenicznej jest osiągnięcie ketozy – czyli stanu, w którym nasz
organizm będzie pobierał energię z tłuszczów, a nie z węglowodanów. Jak do tego doprowadzić?

Podstawowym źródłem energii dla naszego organizmu są cukry, które dostarczamy za pomocą produktów wysoko węglowodanowych. Niestety, jeśli w naszym organizmie jest ich zbyt dużo, zaczną odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej. W sytuacji, gdy w naszym organizmie zabraknie węglowodanów, będzie on musiał czerpać energię z innego źródła. I nie trudno się domyślić, że tym źródłem będzie właśnie zdrowy tłuszcz, które są trudniej przyswajalne niż węglowodany. Kiedy organizmowi brakuje łatwo dostępnych cukrów a tłuszcze, ze względu na słabe źródło energii, nie zaspokajają zapotrzebowania energetycznego, organizm przechodzi w stan ketozy. Ketoza to stan, w którym w naszej krwi zwiększa się stężenie ciał ketonowych (kwasu 3-hydroksymasłowego, kwas acetooctowego i acetonu), a ich ilość przekracza ilość glukozy. Do zwiększenia ztężenia ciał ketonowych dochodzi w sytuacji unikania jedzenia, albo właśnie poprzez ograniczenie węglowodanów. Ciała ketonowe dostarczają energii do mózgu w sytuacji, kiedy naszemu organizmowi brakuje odpowiedniej porcji glukozy. Wtedy, najlepszym źródłem energii dla naszego organizmu będzie własna tkanka tłuszczowa, a to oznacza redukcję masy ciała, czyli utratę zbędnych kilogramów. Dlatego, aby dieta była skuteczna należy zapewnić odpowiednią podaż tłuszczów i glukozy – wtedy osiągnięcie celu będzie dużo łatwiejsze do osiągnięcia.

Obecnie dieta ketogenna najczęściej jest stosowana w celu redukcji masy ciała, jednak jej pierwotnym założeniem było wspomaganie przy leczeniu następujących chorób: padaczki, nadciśnienia czy cukrzycy.

dieta ketomaster
tłuszczu glukozy białka

ZASADY DIETY KETOGENICZNEJ – CO MOŻNA JEŚĆ, A CZEGO NALEŻY UNIKAĆ

Podstawowym założeniem diety ketogennej jest zwiększenie podaży tłuszczów i jednocześnie zminimalizowanie dostarczanych węglowodanów. W standardowym sposobie odżywiania węglowodany stanowią 50%, białka 15%, a tłuszcze 35%. Z kolei na diecie ketogennej proporcje te prezentują się następująco: tłuszcze stanowią nawet 90%, a pozostałe 10% przypada na węglowodany i białka. Posiłki na diecie ketogennej są tłuste, a ich podstawą jest mięso wieprzowe, oraz wołowe, mięso drobiowe, czyli udka z kurczaka, golonki, karkówki i łopatki, boczki czy tłuste wędliny, a także tłuste ryby. Do przygotowania dań wykorzystuje się tłuszcz w postaci smalcu, masła czy oliwy z oliwek. Dania opierają się również na pełnotłustym nabiale, orzech i pestkach. W diecie ketogenicznej znajdzie się także miejsce na czekoladę, masło orzechowe oraz sporadyczne piwo ze znajomymi. Oprócz składników wysoko tłuszczowych na jadłospis powinny się składać warzywa (głównie zielone) oraz owoce (np. awokado) i kiszonki, a wszystko to powinno charakteryzować się niskim poziomem węglowodanów. Bardzo ważne jest również, żeby pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Podaje się, że pierwsze efekty diety widoczne są po około 3-4 tygodniach, dlatego bardzo ważne jest, aby przez cały ten czas utrzymywany był stan ketozy. Każde nadmierne spożycie węglowodanów sprowadzi nas do punktu wyjścia. Najważniejsze jest, aby przed przystąpieniem do diety, zrobić podstawowe badania oraz umówić się do dietetyka, który na podstawie wyników badań określi, czy dieta ketogeniczna jest dla nas bezpiecznym sposobem odżywiania.

Na diecie ketogenicznej kategorycznie zabronione są słodycze, słodkie gazowane napoje, słodzone soki, produkty pszenne, kukurydza, płatki śniadaniowe, ziemniaki, banany, winogrona, a także produkty typu „light”. 

ZALETY DIETY KETOGENICZNEJ

Zalet stosowania diety ketogenicznej jest wiele. Przede wszystkim jest ona skutecznym sposobem na odchudzanie, o ile będziemy stosować się do określonych zasad i będziemy przeprowadzać ją pod kontrolą lekarza. Jeśli przerasta Cię codzienne gotowanie albo nie jesteś do końca pewien, które składniki wprowadzać do swojej diety, a które nie – zostaw to nam. Sprawdź naszą dietę ketogeniczną i przekonaj się, że warto. Mimo, że będziesz na diecie, to uczucie głodu będzie Ci obce. Kolejną zaletą jest zdecydowanie lepsze samopoczucie  i lekkość w ciągu dnia. Dieta keto na co dzień będzie nam dawać uczucie zwiększonej energii, a po zjedzeniu posiłku nie będziemy czuć się ociężali, a to dlatego, że posiłki wysoko tłuszczowe są bardziej kaloryczne niż posiłki zawierające dużo węglowodanów – oznacza, że nie musimy zjeść dużo, żeby zapewnić sobie zapotrzebowanie kaloryczne. Jednak pamiętaj, każda dieta powinna być stosowana pod okiem dietetyka! Bardzo ważne jest również, że osoby stosujące dietę ketogenną, kontrolowały swój organizm i zwracały uwagę na to, jakie wysyła sygnały, żeby dieta nie stanowiła zagrożenia dla naszego zdrowia.

osoby, dieta ketogeniczna tłuszczu, krwi

DIETA KETOGENNA A ALKOHOL

Jeśli Twoi celem jest redukcja masy ciała, to alkohol nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem. Podobnie jest w przypadku diety ketogenicznej, gdzie spożycie alkoholu może przyczynić się do zaniechania stanu ketozy.

Dodatkowo należy pamiętać, że alkohol jest kaloryczny, a w połączeniu z kolorowymi słodkimi napojami stanowi prawdziwą bombę kaloryczną dla naszego organizmu, szczególnie, że zazwyczaj na jednym drinku się nie kończy. Niewiele osób zdaje sobie także sprawę z tego, że stosując dietę nisko węglowodanowej (a taką jest dieta ketogeniczna), upijemy się szybciej, a nasz kac będzie mocniejszy. Dzieje się tak dlatego, że to właśnie cukry są odpowiedzialne za szybszy rozkład alkoholu, a dieta ketogenna zapewnia znikomy poziom podaży węglowodanów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Rabat 10% na zamówienie na kod MASTER10

Catering dietetyczny. Co to takiego?

Catering dietetyczny jest twoim codziennym wyżywieniem.

Zawiera: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację.

Wybierz jedynie rodzaj diety oraz kaloryczność.

Po zamówieniu każdego poranka otrzymasz zestaw pięciu posiłków na cały dzień.

Codziennie otrzymasz inny zestaw, menu możesz sprawdzić na naszej stronie www.

Jeśli masz pytania, nie wahaj się - skontaktuj się z nami mailowo na adres kontakt@masterdieta.pl

lub telefonicznie pod numer +48 790 342 343