Jak powinna być skomponowana dieta redukcyjna?

Data dodania: 2019-10-09 11:56:41

Skuteczna dieta redukcyjna – podstawowe zasady

Dieta na redukcję tłuszczu nie jest kolejną cudowną kuracją, która ma zapewnić spektakularne efekty w ciągu krótkiego czasu. Skuteczna dieta, która pozwala efektywnie spalać nadmiar tkanki tłuszczowej, polega na zachowaniu ujemnego bilansu kalorycznego. Tylko tyle i aż tyle. Podstawową zasadą planu żywieniowego jest spożywanie od czterech do sześciu posiłków dziennie w równych odstępach czasowych. Ważne jest, aby łączna liczba przyjmowanych kalorii była początkowo mniejsza o 10-20% od zapotrzebowania przedstawionego za pomocą wyliczonej wartość CPM (Całkowita Przemiana Materii). Wraz z upływem czasu i przyzwyczajeniem się organizmu do „cięć”, porcję przyswajanych kalorii można stopniowo redukować, co będzie miało przełożenie na spadek kilogramów.

Redukcja tkanki tłuszczowej dieta – powtórka z matematyki

Pierwszym krokiem na drodze do szczupłej sylwetki jest obliczenie swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego (PPM), interpretowanego też jako spoczynkowy wydatek energetyczny wyrażany w kcal. Aby dowiedzieć się, ile kalorii powinniśmy dostarczać swojemu organizmowi, aby zachował wszystkie funkcje życiowe, wystarczy skorzystać z jednego ze wzorów Harrisa-Benedicta:

PPM [kcal] = 66,47 + (13,75 x masa ciała w kg) + (5 x wzrost w cm) – (6,75 x wiek) – wzór dla mężczyzn,
PPM [kcal] = 665,09 + (9,56 x masa ciała w kg) + (1,85 x wzrost w cm) – (4,67 x wiek) – wzór dla kobiet.

Kolejnym etapem jest wyliczenie CPM, czyli Całkowitej Przemiany Materii:

CPM = PPM x współczynnik aktywności fizycznej

 

Współczynnik aktywności fizycznej może przybierać różne wartości:

  • 1,2 – osoba chora, niepodejmująca aktywności fizycznej;
  • 1,4 – dla niskiej aktywności fizycznej i pracy siedzącej;
  • 1,6 –  dla umiarkowanej aktywności fizycznej;
  • 1,75 – aktywny tryb życia (regularne treningi);
  • 2,0 –  bardzo aktywny tryb życia (praca fizyczna oraz trening w ciągu dnia);
  • ≥ 2,2 – zawodowe uprawianie sportu.

Wartość CMP uwzględnia naszą aktywność fizyczną w ciągu dnia i wydatkowanie energii na wszystkie podejmowane aktywności. Aby stracić na wadze około 2-4 kg miesięcznie, należy przyjmować posiłki o wartości mniejszej o ok. 500 kcal od wyliczonej wartości CMP. Osoby borykające się ze sporą nadwagą powinny iść o krok dalej i zredukować ilość przyjmowanych kilokalorii nawet o 1000 kcal. Utrzymywanie deficytu kalorycznego prowadzi do tego, że organizm spala zgromadzone zapasy tłuszczu, czego następstwem jest utrata centymetrów w talii czy udach.

 

x

Catering dietetyczny. Co to takiego?

Catering dietetyczny jest twoim codziennym wyżywieniem.

Zawiera: śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację.

Wybierz jedynie rodzaj diety oraz kaloryczność.

Po zamówieniu każdego poranka otrzymasz zestaw pięciu posiłków na cały dzień.

Codziennie otrzymasz inny zestaw, menu możesz sprawdzić na naszej stronie www.

Jeśli masz pytania, nie wahaj się - skontaktuj się z nami mailowo na adres kontakt@masterdieta.pl

lub telefonicznie pod numer +48 790 342 343