Sześć sposobów na zwalczenie uczucia głodu

sposoby na głód

Nasze starania o smukłą sylwetkę zwykle utrudnia przebiegły sabotażysta – nadmierny apetyt. Głód, przekleństwo osób starających się trzymać dietę i odżywiać się zgodnie z prawidłami zdrowego stylu życia, przychodzi znienacka. Jak sobie radzić z jego atakiem? Co zrobić, by zmniejszyć odczuwanie głodu? W dzisiejszym artykule bierzemy pod lupę sprawdzone sposoby walki z głodem.

Zrozumieć nadmierny apetyt

Odczuwanie głodu nie jest oczywiście dziełem przypadku, a wynika z tego, co dzieje się w danym momencie w naszym organizmie. Spadek poziomu glukozy we krwi pociąga za sobą wzrost greliny. To „hormon apetytu”, który jest odpowiedzialny za odczuwanie głodu. Najprościej rzecz ujmując: im więcej greliny, tym większa pokusa zaglądania do lodówki. Na poziom greliny, która w organizmie jest produkowana m.in. w żołądku, trzustce i jelicie cienkim, oprócz wspomnianej już glukozy, mają też wpływ: poziom insuliny, sposób odżywiania się, ogólna kondycja organizmu, sprawność układu nerwowego, aktywność fizyczna i liczba przesypianych godzin. Jak widać, poziom greliny w organizmie, a tym samym potrzeba spożywania kolejnych przekąsek, jest ściśle skorelowany z naszym stylem życia i sposobem odżywiania.

Jak powstrzymać apetyt?

W sieci można znaleźć mnóstwo metod na zmniejszenie łaknienia. Nie wszystkie z nich stanowią uniwersalne rozwiązania, bowiem każdy organizm zgłasza inne zapotrzebowanie na kalorie, które z kolei determinuje tempo metabolizmu. Przeglądając liczne sposoby walki z głodem, wybraliśmy dla Was sześć z nich. Stawiamy na te, które zdają egzamin niezależnie od tego, jak wiele kalorii potrzebujesz. Jeśli skarżysz na ciągłe uczucie głodu, warto spróbować następujących praktyk:

1. Harmonogram odżywiania

Staraj się skomponować swój jadłospis w ten sposób, by składał się on z 5-6 posiłków spożywanych w regularnych odstępach. Ważne jest, by plan odżywiania traktować priorytetowo, a nie jedynie fakultatywnie. Pominięty posiłek może bowiem sprawić, że nadmierny apetyt wróci ze zdwojoną siłą rażenia. W takiej sytuacji, mając na uwadze zmniejszenie łaknienia, najczęściej sięgamy po słodką przekąskę, która ma ukoić nadmierny apetyt. To oczywiście najgorsze z możliwych rozwiązań, bo takie przekąski to zwykle bomby kaloryczne. Pyszne sposoby walki z głodem działają krótkotrwale, a chęć na jedzenie wróci szybciej niż przypuszczasz.

2. Jedz mądrze, a uczucie głodu po jedzeniu odejdzie w zapomnienie

Jednak regularność w spożywaniu posiłków to tylko część sukcesu. Liczy się nie tylko częstotliwość, ale również jakość tego, co wrzucasz do garnka. Zadbaj o to, by posiłki na Twoim talerzu zapewniały przede wszystkim porcję węglowodanów złożonych, białka, błonnika i witamin. Take zbilansowane posiłki dostarczane na czas i pod wskazany przez Ciebie adres oferuje catering dietetyczny Master Dieta. Nasza pudełkowa dieta pozwoli Ci zwalczyć ciągłe uczucie głodu dzięki pięciu świeżym i doskonale zbilansowanym daniom. Pełnowartościowe składniki pochodzące od sprawdzonych dostawców gwarantują, że wkrótce zapomnisz, czym jest uczucie głodu po jedzeniu.

3. Pij wodę będziesz syty

Często rekomendowanym sposobem na oszukanie uczucia głodu jest picie wody mineralnej. To faktycznie dobry sposób na chwilowe uporanie się z głodem. Zamiast wody możesz również sięgnąć po ziołowe napary (np. lipa, czarny bez, dzika róża, mięta, rumianek) lub urozmaicić sobie smak mineralnej liściem mięty, plastrem cytryny lub łyżeczką miodu.

4. Znajdź sobie zajęcie

Nadmierny apetyt puka do drzwi naszej świadomości zazwyczaj wtedy, gdy nie mamy nic lepszego do roboty. Przy wykonywaniu konkretnej czynności, nasza percepcja jest zaabsorbowana i jesteśmy bardziej odporni na odczuwanie głodu. Tak więc, gdy głód po raz kolejny przypomni Ci o swoim istnieniu, warto zreflektować się, czy aby na pewno spędzasz czas produktywnie.

5. Poczuj miętę

Badania dowodzą, że uczucie miętowej świeżości w ustach może chwilowo krępować szalejący głód. By je uzyskać, możemy sięgnąć po gumę do żucia lub po prostu myć zęby częściej niż zwykle. Pamiętajmy jednak, że to tymczasowe rozwiązanie, które pomoże jedynie odroczyć zjedzenie posiłku.

6. Zdrowe przekąski na zmniejszenie łaknienia

Co oczywiste, dobrym sposobem na ograniczenie głodu jest… jedzenie. Jeśli głód będzie nachalnie wpraszał się w Twoje życie między głównymi posiłkami, a inne triki, jak powstrzymać apetyt okażą się nieskuteczne, możesz pokazać mu czerwone światło sięgając po przekąskę. Warto wybierać przekąski z jak najmniejszą ilością cukrów prostych. Dobrze w tej roli sprawdzą się np. gotowane warzywa, jogurty naturalne, własnoręcznie wyciskane soki z owoców, orzechy i suszone owoce.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o