Jak nie przytyć podczas urlopu, czyli niech Ci dieta na wakacjach lekką będzie

W czasie kilku ostatnich tygodni, które dzielą nas od upragnionego wyjazdu na wakacje, robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zrzucić zbędne kilogramy i zredukować nieestetyczny cellulit. Niestety, wraz z przekroczeniem progu pokoju hotelowego przeważnie zapominamy o zdrowych nawykach, które staraliśmy się wypracować w ramach przedurlopowych przygotowań. Czy wakacyjna beztroska musi negatywnie odbić się na naszej kondycji i wyglądzie? Czy odchudzanie na wakacjach to oksymoron? Niekoniecznie! Sprawdź nasze rady i dowiedz się, jak nie przytyć na wakacjach.

Odchudzanie na wakacjach – przyjemne z pożytecznym

Wylegiwanie się na leżaku i popijanie kolorowych drinków przez tydzień czy dwa być może brzmi bajecznie, jednak w praktyce zazwyczaj okazuje się nużące. Zamiast bezczynnie smażyć się na słońcu, warto skorzystać z lokalnych atrakcji i dodać kilka aktywności do swojego planu wypoczynku. Przejażdżka rowerem po urokliwych zakątkach, piesze wędrówki po zapierającej dech w piersiach okolicy, kilkugodzinne szaleństwo w aquaparku albo poranne bieganie po plaży pozwolą Ci się zrelaksować, a przy okazji nieco się rozruszać i pobudzić metabolizm. W dużych kurortach nie brakuje prowadzonych na świeżym powietrzu zajęć sportowych, dzięki którym rozerwiesz się, złapiesz opaleniznę, poznasz innych urlopowiczów oraz wzmocnisz mięśnie. Aktywne wakacje, nawet dla największych miłośników kanapy, mogą nie tylko okazać się przyjemnym urozmaiceniem, ale także pomogą pozbyć się kalorii, których na letnich wojażach nie brakuje.

Dieta na wakacjach – lekko, smacznie, zdrowo

Nawet jeśli na co dzień gardzisz fast foodami, wakacyjny wyjazd jest często okazją do tego, by sobie pofolgować i wrzucić na ząb przekąski, które z dietą mają niewiele wspólnego. Ciężkostrawny kebab, ociekające tłuszczem frytki i gofry z bitą śmietaną są podstawą Twojego urlopowego menu? Pozwalając sobie na małe grzeszki, możesz wrócić z wakacji ze sporym nadbagażem w postaci kilku dodatkowych kilogramów. A przecież sezon letni obfituje w zdrowe i smaczne produkty, które aż się proszą, aby włączyć je do codziennego jadłospisu. Dieta na wakacjach powinna być bogata w sezonowe owoce i warzywa oraz lokalne, zdrowe przysmaki. Zamiast pączka czy drożdżówki spakuj do plażowej torby lunch box z arbuzem, malinami i jagodami. Pamiętaj również o zgubnych skutkach picia alkoholu i słodkich napojów obfitujących w cukry proste. Piwo, wino czy colę lepiej zastąpić orzeźwiającym smoothie. Warzywno-owocowy, zmrożony koktajl nie tylko będzie rozpieszczał Twoje kubki smakowe, ale również zaspokoi głód. Nie zapominaj o piciu wody – przyjmowanie minimum 2 litrów płynów dziennie jest niezbędne, aby nawodnić organizm w czasie upałów.
Ponadto, staraj się trzymać swojego rytmu. Dbaj o to, aby jeść pięć posiłków o regularnych porach. Unikaj słodkich przekąsek i wieczornego podjadania. Atrakcyjnej sylwetce nie sprzyjają też zarwane noce.

Jak nie przytyć na wakacjach nad morzem?

Luźna atmosfera, nadmiar czasu wolnego i ograniczona dostępność zdrowych, ekologicznych produktów w hotelowej restauracji może utrudniać przestrzeganie swojego planu żywieniowego. Osoby, które wypoczywają na pięknych, trójmiejskich plażach, mogą znacznie ułatwić sobie z pozoru karkołomne odchudzanie na wakacjach. Jeśli wyjechałeś na urlop do Gdańska, Gdyni lub Sopotu, możesz zamówić do hotelu lub pensjonatu niskokaloryczną dietę pudełkową skomponowaną przez dietetyków Master Dieta. Nie musisz przejmować się zakupami i gotowaniem na własną rękę – wystarczy złożyć zamówienie, aby codziennie otrzymywać do rąk własnych dietetyczne, zdrowe i smaczne posiłki. Dzięki temu możesz czerpać z wakacji pełnymi garściami – nie tracąc czasu na przygotowanie posiłków i zamartwianie się o zaniżanie swoich żywieniowych standardów. Sprawdź ofertę Master Dieta, przekonaj się, że zdrowe odżywianie na wakacjach jest możliwe i wypocznij naprawdę podczas urlopu.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o