Dieta dr Dąbrowskiej – co powinieneś o niej wiedzieć?

Szukasz sposobu na przywrócenie sobie sił witalnych, odzyskanie dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego?

W takim razie zapraszamy do zapoznania się bliżej z dietą Dąbrowskiej – nowatorskim programem, dzięki któremu osiągniesz znacznie więcej, niż tylko zgubienie boczków i wystającego brzuszka. Jakie rewolucyjne zmiany w codziennym żywieniu proponuje znana lekarka? Dlaczego dieta Dąbrowskiej cieszy się tak wielką popularnością? Czy to aby na pewno nie kolejna dieta warzywna? Tego dowiesz się z kolejnego artykułu na blogu Master Dieta, którego tematem jest dieta Ewy Dąbrowskiej. Zapraszamy do lektury!

Dieta owocowo warzywna w opozycji do szkodliwej chemii

Dieta Dąbrowskiej nie jest kolejną dietą cud, dzięki której w ciągu kilku dni rzekomo możemy zgubić nadprogramowe kilogramy. Niekonwencjonalna metoda żywienia ma na celu przede wszystkim oczyszczenie organizmu przez lata zatruwanego żywnością, która w wyniku przetwarzania utraciła swoją naturalną wartość odżywczą.
Dieta dr Ewy Dąbrowskiej to oczyszczająca dieta warzywna opracowana przez dr Ewę Dąbrowską – wieloletniego pracownika Akademii Medycznej w Gdańsku, autorkę 50 prac i ponad 100 doniesień naukowych. Dr Dąbrowska w swojej pracy badawczej skupiła się przede wszystkim na roli żywienia w leczeniu chorób cywilizacyjnych. Owocem (nomen omen) tych wieloletnich badań jest dieta owocowo-warzywna, mająca na celu nie redukcję tkanki tłuszczowej, ale przede wszystkim odtrucie organizmu i uruchomienie samoleczących mechanizmów (utrata kilogramów jest w tym przypadku efektem ubocznym). Wdrażając dietę Dąbrowskiej, dostarczamy organizmowi enzymów, mikroelementów i witamin, które wzmacniają tkanki, aktywują zdolność do samoregeneracji, działają odmładzająco na wszystkie komórki, przywracają ciału naturalną równowagę przemian i pierwotny rytm. Jak twierdzi autorka tej koncepcji odżywiania, zbilansowana dieta oparta na warzywach i owocach jest sprawdzoną metodą profilaktyki i leczenia chorób cywilizacyjnych, z którymi boryka się współczesne społeczeństwo.

Dieta Ewy Dąbrowskiej – etapy

Dieta dr Ewy Dąbrowskiej podzielona jest na dwie części. Pierwszą z nich jest głodówka oczyszczająca, która powinna trwać od kilku dni do kilku tygodni. W tym okresie należy spożywać surowe warzywa o niskiej zawartości skrobi (między innymi kapustę, natkę pietruszki, sałatę, marchew, buraki, rzodkiew, pomidory, paprykę, kalafior, brokuły, cebulę) oraz owoce ubogie w cukier (na przykład grejpfruty, cytryny, jabłka, nieduże ilości jagód). Dozwolone jest również przygotowywanie zup czy warzywnego bigosu. Ważne jest, żeby do potraw nie dodawać tłuszczu i nabiału oraz przyjmować minimum 2 litry wody dziennie. Na efekty kuracji pozytywnie wpływa również picie ziołowych i owocowych herbat, bezcukrowych kompotów oraz koktajli z warzyw i owoców. Na tym etapie diety dr Dąbrowskiej, dzienny bilans kaloryczny powinien oscylować wokół 600 kcal.
Po dokładnym oczyszczeniu organizmu z nagromadzonych latami złogów, metali ciężkich, toksyn i zdegenerowanych komórek, następuje druga faza, czyli poszerzenie codziennego jadłospisu o zdrowe, nieprzetworzone produkty typowe dla naszej szerokości geograficznej (na przykład rośliny strączkowe, kaszę, ziarna, orzechy, produkty mleczne).

Rewolucyjna dieta dr Dąbrowskiej – rezultaty

Na pozytywne rezultaty śmiałych zmian żywieniowych nie musimy długo czekać. Dieta Dąbrowskiej efekty to przede wszystkim poprawa jakości snu, wzmocnienie wydolności organizmu, napływ sił witalnych, wzmocnienie pamięci, lepszy nastrój. U osób, które poddały się kuracji, zauważalne jest wyraźne usprawnienie funkcjonowania układu hormonalnego, immunologicznego oraz nerwowego. Następstwa wdrożenia diety warzywnej widoczne są również na zewnątrz – promienna, gładka cera, szczupła sylwetka i zredukowany cellulit to tylko część zmian widocznych gołym okiem.

Dieta Dąbrowskiej efekty z głową

Zanim zdecydujesz się na radykalne zmiany w swoim życiu powinieneś wiedzieć, że restrykcyjna dieta niesie za sobą pewne ryzyko. Przyjmowanie niewielkiej ilości kalorii, które zakłada dieta Ewy Dąbrowskiej, może być dla niektórych organizmów zbyt dużym obciążeniem. Z oczyszczającej głodówki bezwzględnie powinny zrezygnować między innymi kobiety karmiące piersią, dzieci i młodzież oraz osoby z niedowagą, cierpiące na cukrzycę, gruźlicę, nowotwory, choroby serca, depresję, anemię i inne schorzenia. Aby mieć pewność, że przejście na dietę warzywno-owocową nie pociągnie za sobą negatywnych konsekwencji, warto skonsultować jej rozpoczęcie z lekarzem, a w czasie trwania kuracji skrupulatnie kontrolować stan zdrowia z medykiem lub dietetykiem.

Dieta dr Dąbrowskiej przepisy

O tym, jak jeść zdrowo i smacznie możesz przekonać się w licznych przepisach, dla których inspiracją jest dieta Dąbrowskiej. Łatwo znaleźć je na blogach, w poradnikach i czasopismach, a także książkach dotyczących zdrowego odżywiania i oczyszczania organizmu z toksyn. Zamiast wertować kolejne strony i publikacje możesz też zamówić catering dietetyczny w Master Dieta ciesząc się zbilansowanymi i pysznymi posiłkami dostarczanymi dokładnie wtedy, kiedy najbardziej ich potrzebujesz. Dzięki nam skuteczna dieta owocowo warzywna jest na wyciągnięcie ręki.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o