Co jeść latem? Letnie przysmaki – owoce i warzywa sezonowe

Początek wakacji to świetny czas na pracę nad swoją sylwetką i kondycją.

Gorąca aura zachęca do uprawiania sportu na świeżym powietrzu, a sklepowe półki aż uginają się od świeżych owoców i warzyw. Wzbogacając swoją codzienną dietę o zdrowe produkty sezonowe, możesz nie tylko urozmaicić menu o pyszne i lekkie potrawy, ale również zredukować swoją wagę, dodać sobie sił witalnych, poprawić stan cery i kondycję włosów. Nawet niewielkie zmiany w diecie mogą przynieść wielkie efekty. Jakie warzywa i owoce letnie przybliżą Twoją sylwetkę do ideału? Jakie owoce jeść na diecie? O tym przekonasz się podczas lektury dzisiejszego artykułu.

Owoce z małą zawartością cukru

Wydawać by się mogło, że spożywanie dużej ilości owoców jest źródłem nieocenionych korzyści dla naszego organizmu. W istocie większość owoców zawiera w sobie drogocenne składniki odżywcze, takie jak witaminy, mikroelementy (np. selen, mangan, fluor, jod czy cynk), makroelementy (w tym: fosfor, wapń, magnez, potas) oraz błonnik wspomagający odchudzanie. Jednak z drugiej strony, soczyste, słodkie owoce letnie dostarczają nam również cukrów, które niekoniecznie są pożądanym składnikiem diety redukcyjnej. Zatem jakie owoce jeść na diecie?
Podstawowym kryterium decydującym o wpływie owoców na organizm jest tak zwany indeks glikemiczny (IG), czyli szybkość wzrostu poziomu cukru we krwi. Im wartość IG jest niższa, tym czas rozkładania się cukrów jest wolniejszy, a tym samym ilość odkładanych kalorii – mniejsza. Według dietetyków, osoby dbające o linię powinny unikać owoców o IG większym niż 40. Owoce z małą zawartością cukru, które możemy bez wyrzutów sumienia przemycać do codziennego menu, to: czarna porzeczka, czereśnie i wiśnie, agrest, jagody, maliny, truskawki, jeżyny, grejpfruty, morele, awokado oraz arbuz.

Jakie warzywa na diecie redukcyjnej możesz jeść bez ograniczeń?

Jakie warzywa na odchudzanie polecają dietetycy? Do naturalnych „wspomagaczy” redukcji wagi zaliczyć możemy: kapustę włoską (źródło drogocennego błonnika, witaminy C, A, B6 i K1, magnezu, miedzi, wapnia), niskokaloryczne brokuły i kalafior, świeży szpinak bogaty w antyoksydanty i witaminy C, niezwykle aktywne metabolicznie szparagi, paprykę, fasolkę szparagową o wyjątkowo niskim indeksie glikemicznym oraz cukinię, której 100 g zawiera jedynie 15 kcal.
Osoby lubiące kuchenne eksperymenty mogą śmiało sięgać po algi morskie – pogromców wolnych rodników i prawdziwą bombę witaminową. Algi, zaliczane do modnych ostatnimi czasy „super food”, zawierają w sobie również sporą dawkę żelaza, magnezu i jodu oraz fikocyjaninę i karotenoidy o właściwościach przeciwzapalnych.

Warzywa i owoce letnie – czego unikać?

Wiesz już, co jeść latem, aby czuć się lekko i dostarczać organizmowi drogocennych składników. Aby nie popełnić błędów żywieniowych, warto poznać produkty, które podczas odchudzania mogą wyrządzić więcej szkody niż pożytku. Do tej niechlubnej grupy zaliczyć możemy przede wszystkim banany, owoce tropikalne, winogrona, daktyle oraz suszone owoce. Uważaj również na soki – w szklance świeżo wyciśniętego soku kryje się aż pół kilograma słodkich owoców. Jakie warzywa na diecie raczej się nie sprawdzą? Podczas przygotowywania posiłków unikaj brukselki, batatów, bakłażanów, białej fasoli i bobu.

 Co jeść latem? Wypróbuj dietę pudełkową!

Ułożenie jadłospisu dopasowanego do indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego wymaga wiedzy. Nie każdy musi znać owoce z małą zawartością cukru czy wiedzieć, jakie warzywa na diecie są szczególnie cenne. Jeśli nie jesteś pewien, jakie warzywa na odchudzanie wprowadzić do swojego menu, warto zapytać o to ekspertów. Pomocną dłonią w walce o wymarzoną sylwetkę może okazać się dieta pudełkowa. Możesz mieć pewność, że dostarczone do pracy lub do domu posiłki skomponowane przez dietetyków będą zdrowe, niskokaloryczne, a przy tym smaczne i idealnie dopasowane do Twojego stylu życia.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar
  Subscribe  
Powiadom o