BLOG MASTERDIETA – kochamy zdrowe odżywianie!

Czym jest nowoczesne zdrowe odżywianie? Jaką kluczową rolę odgrywa w utrzymaniu zdrowia i dobrego samopoczucia? Jak być świadomym konsumentem i kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe?

Na te i inne pytania będziemy odpowiadać na naszym blogu, na którym znajdziecie również wiele ciekawostek, smacznych i zdrowych przepisów oraz wiele przydatnych informacji, które zdecydowanie pozytywnie wpłyną na wasz codzienny jadłospis.

Jak wiadomo WIEDZA jest kluczem do sukcesu.

Zacznijmy więc od tego czym właściwie różni się nowoczesne odżywianie od tego, co dawniej było uważane za zdrowe. Dlaczego zmieniły się te kanony?

Poniżej widzimy aktualną piramidę zdrowego żywienia, której podstawą jest aktywność fizyczna (minimum pół godziny ruchu dziennie), choć jak warto wspomnieć – żadna aktywność fizyczna nie zredukuje szkodliwego wpływu złego odżywiania na nasze zdrowie.

piramida masterdieta

 

NR 1 – WARZYWA I OWOCE
Zapewne wielu z nas pamięta, że dla naszych mam i babć podstawą żywienia były produkty zbożowe i mączne – kanapki były pozycją obowiązkową na śniadanie, drugie śniadanie, podwieczorek i kolację. Według obowiązującej od 2016 roku piramidy zdrowego żywienia produkty te zostały zdetronizowane przez warzywa i owoce. Tak! Nowoczesne zdrowe odżywianie zakłada, że powinny one stanowić połowę tego co jemy w następujących proporcjach: ¾ warzywa i ¼ owoce. Według najnowszych badań i obserwacji zauważono, że w krajach, w których dieta opiera się na produktach pochodzenia roślinnego występuje mniej chorób zależnych od diety lub w ogóle one nie występują. Tak więc nowoczesne odżywianie to przede wszystkim warzywna rewolucja!

NR 2 – PRODUKTY ZBOŻOWE
Dobrym źródłem węglowodanów są produkty zbożowe, a zwłaszcza te pełnoziarniste – są zdrowsze i dostarczają dużo błonnika. Kasze dostarczają wielu cennych witamin z grupy B.

NR 3 – NABIAŁ
Pożądanego w diecie nabiału można dostarczyć poprzez wpicie 2 szklanek mleka dziennie lub zastąpić je innym produktem mlecznym – kefirem, jogurtem naturalnym itp.

NR 4 – MIĘSO, RYBY, ROŚLINY STRĄCZKOWE
Ilość mięsa w diecie (zwłaszcza czerwonego, które jest tak często przez nas nadużywane) należy ograniczyć do pół kilograma tygodniowo. Można zastępować je np. roślinami strączkowymi, jajami i rybami.

NR 5 – TŁUSZCZE
Tłuszcze zwierzęce warto jak najczęściej zastępować tłuszczami roślinnymi (np. olejem rzepakowym, oliwą z oliwek). Warto też spożywać orzechy, ze względu na ich dużą wartość odżywczą.

Piramidkę warto sobie wydrukować, powiesić na lodówce i pamiętać o niej jak najczęściej.

Dodatkowo warto wprowadzić też kilka pożytecznych zasad:
1. Pić jak najwięcej wody (ok. 1,5 litra dziennie).
2. Odżywiać się regularnie, od 3 do 5 razy dziennie, nie podjadając między posiłkami.
3. Suplementować dietę witaminą D.
4. Unikać cukru i nadmiernego solenia.
5. Wybierać produkty jak najmniej przetworzone.
6. Nie pić słodkich napojów i ograniczyć soki.

Taka zdrowa dieta zawsze procentuje zdrowiem, wzrostem odporności, piękną sylwetką i lepszym samopoczuciem.

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "BLOG MASTERDIETA – kochamy zdrowe odżywianie!"

avatar
  Subscribe  
Powiadom o
jaszym.pl
Gość

bardzo cenne rady 🙂 warto się głębiej zapoznać z tematem 🙂